Poligrafia jest dziedziną koncentrującą się na procesach związanych z drukowaniem i powielaniem materiałów. Najczęściej są to wizytówki, plakaty, gazety, książki oraz opakowania produktowe. Pracownicy, którzy się w niej specjalizują, mają dostęp do nowoczesnych urządzeń, nieocenionych w produkcji wielkoseryjnej. Przygotowują oni materiały do druku i zajmują się czynnościami introligatorskimi. Usługi, jakie świadczą, przebiegają w kilku etapach. Pierwszym z nich jest prepress, polegający na obróbce tekstu lub opracowywaniu pozostałych elementów znajdujących się w projekcie, natomiast drugim – press. Określenie to oznacza druk właściwy, polegający na nanoszeniu farb na papier lub materiały tekstylne. Ostatnim etapem jest postpress, czyli laminowanie, klejenie, bigowanie oraz oprawianie.
Firmą świadczącą tego typu usługi jest Gomeo, która mieści się w Krakowie. Poligrafia, w jakiej specjalizują się pracownicy, znajduje zastosowanie w reklamie, ponieważ daje szansę tworzenia estetycznych i trwałych nośników reklamowych w przystępnych cenach. Bazuje ona na zestawie kolorystycznym CMYK oraz RGB, który w tłumaczeniu na język polski oznacza kolor czerwony, zielony i niebieski. Pracownicy drukarni podkreślają, jak ważny jest właściwy format plików dostarczanych przez klientów. Należy zapisywać je w postaci PDF, EPS lub JPG. Warto pamiętać także o odpowiedniej rozdzielczości oraz spadach.
Poligrafia to nieocenione narzędzie w promocji przedsiębiorstwa. Zagadnieniem tym interesują się między innymi firmy, które dopiero wchodzą na rynek i potrzebują opakowania wyróżniającego się spośród innych. Nadruki oferowane w drukarni mogą być tworzone nie tylko na papierze, ale i tekturze, szkle czy plastiku, co sprawia, że odnajdują się w wielu sytuacjach.
Są one nanoszone na jednostkowe lub zbiorcze opakowania:
- napojów,
- kosmetyków.
- wyrobów farmaceutycznych i spożywczych.
Z przedstawicielami drukarni kontaktują się osoby zainteresowane stworzeniem bannerów, czyli nośników odznaczających się dużą powierzchnią, dzięki której są widoczne z dużej odległości. Skutecznie promują one produkty, usługi lub eventy, takie jak wystawy, koncerty czy maratony i są spotykane głównie w centrach ruchliwych miast. Alternatywą dla bannerów są plakaty o nieco mniejszym rozmiarze, nieocenione na przystankach komunikacji miejskiej oraz ulotki przyjmujące rozmaite kształty.
Firmy według kategorii
Atrakcje turystyczne i noclegi
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Usługi remontowo-budowlane
Katalog produktów i usług dla każdego
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Transport dla Ciebie i firmy
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Baza kursów i szkoleń
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Rejestr sklepów z odzieżą i obuwiem
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci